Powrót do: Ciekawi Klienci

Model logistyczny sklepu internetowego to niższe koszty


Zanim zacznie się działalnść w internecie przy wykorzystaniu swojego sklepu internetowego, warto dokładnie przemyśleć, co będzie się sprzedawało, jak dotrze się do klienta i w jaki sposób dostarczy się produkty do klienta końcowego. Wszystkie te rzeczy mają wpływ na model logistyczny, jaki można wybrać. Pojęcie to opisuje sposób wysyłki, zwrotów czy też przechowywania produktów. Do najpopularniejszych modeli logistycznych należy posiadanie własnego magazynu oraz dropshipping.

Dropshipping

W przypadku tego modelu logistycznego prowadzonej działalności towar nie jest wysyłany ze sklepu, ale bezpośrednio od producenta. Najważniejszą zaletą tego modelu biznesowego jest fakt, że nie potrzebne są pieniądze na zatowarowanie magazynu. Towar, który jest sprzedawany, nie należy do sklepu, ale bezpośrednio do producenta, a sam sklep zarabia tylko niewielką marżę na sprzedanym produkcie. Plusami dropshippingu jest brak konieczności posiadania większej ilości gotówki na start, możliwość łatwego poszerzenia asortymentu sklepu, możliwość współpracy z kilkoma dostawcami czy też szybka wysyłka od dostawcy. Jeśli natomiast chodzi o minusy to w przypadku tej formy modelu logistycznego, sprzedaje się zwykle bardzo podobne produkty co wiele innych sklepów oraz mogą wystąpić problemy z reklamacjami, które muszą zostać rozpatrzone przez sklep, a dopiero później producenta.

Własny magazyn

Jest to najbardziej popularny logistyczny model, jeśli chodzi o małe i średnie przedsiębiorstwa. Pozwala on na kontrolę nad wydatkami, zatowarowaniem oraz kosztami utrzymania. Towar kupowany jest przez sklep i przechowywany w magazynie należącym do sklepu. Model ten pozwala na uzyskanie większych marż dzięki negocjacjom z producentami, kontrolą kosztów i reklamacji oraz możliwością odbioru osobistego zamówień. Jeżeli chodzi o minusy to jest to przede wszystkim konieczność posiadania większej ilości gotówki, na kupienie sprzedawanego towaru oraz ograniczona powierzchnia magazynowa. Dodatkowo istotną kwestią jest także brak możliwości negocjacji cen wysyłek. Obydwa modele logistyczne mają swoje wady i zalety.




KOMENTARZE:

Brak komentarzy

Design downloaded from Zeroweb.org: Free website templates, layouts, and tools.